Jumaat, 27 Februari 2009

duet hati yang pilu

Di saat aku terlihat kau
Berjalan perlahan-lahan dengan senyuman manis
Kau melambai ke arahku, membuatkan ku tersenyum
Namun, hatiku berbisik: Mengapa dia bukan milikku?

Kau yang aku fikirkan selalu
Kau yang sentiasa aku nantikan
Sedarkah kau tentang aku di sini?
Sedarkah kau akan perasaan ku ini?

Aku boleh padamkan kau dari hidupku
Tetapi hairan; engkau sering muncul dalam benaku
Aku tak bisa, aku tak sanggup
Jikalau aku teruskan, aku seperti bertepuk sebelah tangan.

Biarkan aku di sini, keliru dengan perasaanku.

27hb Februari 2009; 3 Azam, SMKS5.
Syaza tulis yang normal font, aku yang dalam italic. Boleh kata ni duet ah. Haha.
Dah lah tengah belajar pasal antologi dengan cikgu BM masa tu :D

1 ulasan:

Shamimi Rosni berkata...

'Di saat aku terlihat kau
Berjalan perlahan-lahan dengan senyuman manis
Kau melambai ke arahku, membuatkan ku tersenyum
Namun, hatiku berbisik: Mengapa dia bukan milikku?'

teshh.